Skønne råvarer

Skønne råvarer
Grønsager fra haven

fredag den 20. september 2013

Scones med clotted cream


I min familie er scones noget af det bedste vi kan få om morgen i weekenden. Friske hjemmebagte scones er der noget bedre? Jeg tror det ikke og når det skal være virkelig luksus er det med clotted cream til.

Clotted cream

120g mascarpone
1 tsk vanilje sukker
1 spsk sukker
2dl piskefløde pisket til skum

Alt røres sammen indtil det er blandet godt og har fået en god cremet konsistens. Stilles i køleskabet indtil brug.


Scones

450g mel
4tsk bagepulver
½tsk salt
125g smør koldt
2æg
½dl fløde
1dl mælk (helst sød)
evt. 2tsk revet appelsinskal (økologisk) 
50g sukker
1tsk vaniljesukker.

Æg til pensling.

Alle de tørre ingredienser hældes i en skål (jeg bruger altid min røremaskine), derefter smør og æg. Mælk og fløde tilsættes lidt efter lidt. 
Dejen rulles ud til ca. 2 cm tykkelse og udstikkes med en form glas på en diameter på ca. 5 cm. Dyp udstikkeren i lidt mel for at dejen lettere slipper. Sættes på bageplade og pensles med æg.
Bages ved 200 grader i ca. 15 min. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar