Skønne råvarer

Skønne råvarer
Grønsager fra haven

tirsdag den 24. september 2013

Ravioli med græskarfyld og persille-pesto

Min datter elsker hjemmelavet pasta og pesto. Så med udgangspunkt i årstidens grønt, kom jeg på denne ret.

Persille-pesto:

Et stort bundt bredbladet persille.
saft af en citron
1 fed revet hvidløg
1 dl koldpresset rapsolie
1 håndfuld fint revet parmesan
smag til med frisk kværnet peber

Hele molevitten  blendes godt sammen og smages til.


Frisk pastadej:

1 dl italiensk fuldkorns hvedemel
4 dl italiensk hvedemel tipo 00
4 hele æg (jeg bruger pasteuriseret æg da jeg har en dejtyv)

Røres sammen på røremaskine og pakkes ind i film og på køl. lad hvile mindst ½ time.


Græskarfyld:

1 hokkaido græskar
1 håndfuld frisk revet parmesan.
Smages til med frisk kværnet peber.



Græskaret skrælles og koges mørt. Vandet siges fra og blendes med en stavblender. Parmesanen røres i. Smages til. Stilles på køl.

Dejen deles i 4 stykker. Rul et stykke af gangen. Dejen køres igennem pastamaskinen, alle indstilingerne en efter en. Læg hele pladen ud på et melet bord. Begynd i den ene ende med at lægge 1 teske fyld i centrum af pladen. Fold dejpladen over fyldet som låg og tryk forsigtigt luften ud. Skær raviolierne ud med en kniv eller kagespore. Læg dem på en meldrysset bakke.
Kog pastaen al dente i velsaltet vand i ca. 3 min.

Raviolien vendes i pestoen og serves straks med frisk revet parmesan og sauteret sølvbede.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar