Skønne råvarer

Skønne råvarer
Grønsager fra haven

tirsdag den 24. september 2013

Chocolate caramel slice


Jeg har fundet denne opskrift på en australsk hjemmeside engang. Jeg har fordansket lidt. Dog er målene stadig i cup, da jeg engang for 100 år og en madpakke siden, købte nogle målebærer til engelske mål. Dagen igår, blev det så tid til, at den skulle prøves:

Bund:
1 kop hvedemel sigtet
½ kop brun farin
½ kop kokosmel
125g smeltet smør

Alle ingredienser blandes godt sammen i en skål og fordeles i en bredepande 18x28cm bages i en forvarmet ovn på 180 grader i 15-20 min.


Karamel-fyld:
1 ds kondenceret mælk
2 spsk gylden sirup
60 g smør


Kommes i en gryde og bringes i kog, indtil det er gyldent. Rør endelig hele tiden ellers brænder det på. 
Ca. 8 min.


Fordeles på den bagte bund og bages igen ca. 12 min.


Sættes på kold til den er iskold.

Top:
60g smør
125g mørk chokolade

Smeltes og fordeles på den kolde kage og sættes på kold igen.


Når toppen er stivnet er den klar til at blive skåret ud i kvadrater.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar