Skønne råvarer

Skønne råvarer
Grønsager fra haven

fredag den 20. september 2013

Fredags pizza

Aftensmad i billeder...

Ingredienser til en god tomatsovs, der bare skal stå og hygge i en gryde længst muligt.

Mine to ynglings ting i køkkenet. Fandt denne fantastiske honning med chili på sommerferien. Den giver lige dressinger og gryderetter det sidste. Den er blevet et most i min elskede kålsalat.

Den færdige tomatsovs (måske ikke det bedste billede)

Simpel pizza dej 
25g gær
3 dl vand
2tsk salt
500g durum mel 
2spsk olie

gær opløses i vand, øvrige ingredienser tilsættes, æltes på maskine ved medium hastighed ca. 20 min. Lad hæve helst en time.... klar til brug


Dagens fyld, havde desværre ikke frisk ananas som jeg ellers altid ynder at bruge. Fandt dog en dåse bagerst i skabet, så de røg også lige på.


Klar til en ovn på fyld æde i små 10 min...


Så er der mad...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar